آموزش پینگ پنگ مقدماتی تا حرفه ای [همراه تصویر]

تنیس روی میز که به آن پینگ پنگ هم می گویند یکی از بهترین و نشاط آور ترین رشته های ورزشی می باشد که حتما برای بازی کردن باید یک میز داشته باشید. این رشته ورزشی یک گذشته و پیشینه بسیار تاریخی دارد که با دانستن آن و رعایت قوانین و اصول اش می توانید به یک پینگ پنگ باز قهار تبدیل شوید. برای اینکه بر روی میز این رشته ورزشی بازی کنید باید دو یا چهار نفر باشید که هرکس راکت مخصوص به خود را دارا می باشد تا با زدن ضربه به وسیله آن به توپ امتیاز های بالایی کسب کند و پیروز بازی باشد. در وسط میز این رشته ورزشی یک تور قرار دارد تا هر فردی با رعایت قانون و قوانین این بازی سعی در پرتاب توپ به قسمت حریف را داشته باشد. اگر شما هم به دنبال آموزش پینگ پنگ به کودکان یا آموزش پینگ پنگ بانوان و آقایان هستید کافیست در ادامه با ما همراه باشید. چون ما در ادامه می خواهیم اطلاعات مفیدی در خصوص آموزش پینگ پنگ به کودکان یا آموزش پینگ پنگ بانوان و آقایان به شما بدهیم تا بدانید آموزش پینگ پنگ به کودکان یا آموزش پینگ پنگ بانوان و آقایان آنقدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست.

وسايل بازی پینگ پنگ


قبل از رفتن به سراغ آموزش پینگ پنگ به کودکان یا آموزش پینگ پنگ بانوان و آقایان باید اطلاعاتی در خصوص وسایل بازی این رشته ورزشی داشته باشید تا بتوانید دست به تهیه آن ها بزنید. به عبارتی ساده تر اگر به وسایل بازی پینگ پنگ آشنا نباشید و یک بار سراغ آموزش پینگ پنگ به کودکان یا آموزش پینگ پنگ بانوان و آقایان بروید آن طور که باید موارد لازم را یاد نخواهید گرفت. به همین دلیل ما در ادامه به صورت مختصر و جامع به شرح هر یک از وسایل بازی این رشته ورزشی پرداخته ایم که این وسایل عبارت هستند از :
• ميز
ابتدایی ترین وسیله این بازی که باید تهیه کنید میز پینگ پنگ می باشد. ميز پينگ پنگ باید به شكل مستطيل که طول آن 74/2 متر و عرض آن 52/1 متر است باشد همچنین این میز باید از سطح زمين 76 سانتي متر ارتفاع داشته باشد. سپس اين ميز باید با یک تور به ارتفاع 25/15 سانتي متر و طول 183 سانتي متر از وسط به دو نيمه تقسيم شده باشد.
• توپ
دومین وسیله ای که برای پینگ پنگ بازی کردن باید تهیه کنید توپ می باشد. توپ مخصوص تنيس روی ميز از جنس سلولوئيد و به وزن 5/2 گرم می باشد.
• راكت
سومین وسیله برای بازی در این رشته ورزشی راکت می باشد. راکت های این رشته ورزشی که از جنس چوب هستند دارای لایه ای اسفنجی، لاستیکی و ورقه ای و چوب پنبه ای می باشند.
• لباس
چهارمین و اخرین وسیله ای که باید برای بازی در این رشته ورزشی تهیه کنید لباس می باشد. به طور معمول لباس پينگ پنگ عبارت است از شلوار كوتاه، پيراهن آستين كوتاه، كفش و جوراب راحت که باید برای تهیه آن ها اقدام کنید.

ميز پينگ پنگ


آموزش پینگ پنگ اولیه


پس از آموزش وسایل این رشته ورزشی نوبت به آموزش پینگ پنگ اولیه می رسد. هر فردی که به این رشته ورزشی علاقه دارد و به سراغ آموزش پینگ پنگ اولیه آمده است باید بداند بازی با یک سرویس شروع می شود و هر یک از شرکت کننده ها حق زدن پنج سرویس در حین بازی دارند. در این بازی به طور کلی سرويس ها در هر 5 امتياز تعويض مي شود مگر آنكه دو حريف در امتياز 20 مساوی شوند كه در آن صورت در هر امتياز سرويس تعويض می شود.
در اخر هم بازی با 21 امتیاز به پایان خواهد رسید و هر یک از بازیکنانی که 21 امتیاز کسب کرده باشند برنده خواهند بود. در آموزش پینگ پنگ اولیه نیز باید بدانید هنگام سرویس زدن حتما توپ در هوا باید دارای یک وضعیت آزاد باشد. به همین دلیل هر فردی که اقدام به زدن سرویس می کند باید ابتدا توپ را به هوا انداخته و سپس به آن ضربه بزند. البته چه به سراغ آموزش پینگ پنگ مبتدی یا آموزش پینگ پنگ حرفه ای بروید باید بدانید حین بازی نباید توپ تان بیشتر از یک بار با سطح میز تماس پیدا کند چون در این صورت توپ به حریف تان برگردانده می شود.

در صورت تمايل به خرید میز پینگ پنگ به صورت اینترنتی کلیک نمایید.


آموزش پینگ پنگ مبتدی به صورت تک نفره و دو نفره


این رشته ورزشی هم به صورت تک نفره و هم به صورت دو نفره امکان پذیر است و هر فردی با توجه به علاقه خود می تواند به سراغ آموزش پینگ پنگ مبتدی به صورت تک نفره یا دو نفره برود. به همین دلیل ما در ادامه به شرح مختصر آموزش پینگ پنگ مبتدی به صورت تک نفره و دو نفره پرداخته ایم تا علاقه مندان به این رشته ورزشی با دیدی باز و جامع به سراغ آموزش پینگ پنگ حرفه ای بروند.
• آموزش پینگ پنگ مبتدی به صورت تک تفره عبارت است از :
در پینگ پنگ تک نفره فرد خودش به تنهایی با زدن سرویس بازی را شروع می کند. سپس با میز مخصوصی که مختص به این نوع پینگ پنگ است به صورت تک نفره بازی می کند تا توپ اش به بیرون رود و مجموع امتیاز هایش محاسبه شود.
• آموزش پینگ پنگ مبتدی به صورت دو نفره عبارت است از :
در پینگ پنگ دو نفره یک نفر بازی را با سرویس شروع می کند و نفر دوم با راکت خود باید جواب سرویس حریف را بدهد. در نتیجه هر یک از بازیکنان آنقدر این عمل را انجام می دهند تا توپ به بیرون رود و مجموع امتیاز ها محاسبه شود.

مسابقه پينگ پنگ


آموزش پینگ پنگ حرفه ای برای تکنیک چرخش دست


این رشته ورزشی همانند سایر رشته های ورزشی با تسلط داشتن بر اصول می باشد و هر بازیکنی که به راحتی بر روی اصول این بازی تسلط داشته باشد می تواند سخت ترین و قوی ترین حریف ها را هم شکست بدهد. از این رو حین آموزش پینگ پنگ حرفه ای باید در تلاشباشید تا بدن خود را موقع ضربه زدن به خوبی حرکت دهید. به همین منظور ما در آموزش پینگ پنگ حرفه ای سعی کرده ایم یکی از تکنیک های این رشته ورزشی را برایتان مطرح کنیم تا با یادگیری آن بتوانید به جای بازنده بودن همواره برنده باشید.
تکنیکی که می خواهیم در آموزش پینگ پنگ به کودکان یا آموزش پینگ پنگ بانوان و آقایان به شما شرح دهیم چرخش دست می باشد. یادگیری این تکنیک کمی دشوار است اما غیر ممکن و سخت نیست و نباید ساده از کنار آن گذر کنید چون تکنیک چرخش دست یکی از کلیدی ترین فن های این رشته ورزشی می باشد. از این رو سعی کنید نحوه چرخ چرخش دست خود و راکت را تمرین کنید تا بدانید که چگونه بر بازگرداندن توپ توسط شما تاثیر گذار است و می توانیددر مقابل هر ضربه ای به واسطه آن مقابله کنید.

ورزش پينگ پنگ


سرویس چیست؟


سرویس یکی از مهم ترین و اساسی ترین تکنیک های این رشته ورزشی همانند چرخش دست می باشد که باید هر بازیکن پینگ پنگ آن را بلد باشد. این تکنیک در پینگ پنگ تنها تکنیکی می باشد که بدون دخالت حریف است و فرد باید آن را به تنهایی انجام دهد. از این رو اگر یک سرویس زننده خوب باشید می توانید برنده شدن خود را با هر فردی تضمین کنید و از بازنده بودن هراسی نداشته باشید.
همچنین یک سرویس زننده خوب می تواند تعیین کننده یک رالی خوب باشد و طوری اجرا نماید که ضربه سوم را به نفع خود پایان دهد. پس می توان نتیجه گرفت در آموزش سرویس پینگ پنگ حرفه ای باید به تمرین های این تکنیک اهمیت ویژه ای بدهید تا بردن برایتان یک آرزو نباشد و با کسب امتیاز های فراوان همواره پیروز میدان باشید.

قوانين پينگ پنگ


آموزش سرویس پینگ پنگ حرفه ای


همان طور که متوجه شدید تکنیک سرویس زدن یکی از مهم ترین تکنیک ها در تنیس روی میز یا پینگ پنگ می باشد که برای برنده شدن حتما باید آن را بلد باشید و حرفه ای عمل کنید. اگر تا به حال هم به سراغ آموزش سرویس پینگ پنگ حرفه ای نرفته اید دیر نیست و همین حالا با یادگیری آن می توانید اقدام به کسب امتیاز های فراوان کنید.
در ابتدا برای زدن سرویس باید بازیکن سرویس زننده توپ خود را در کف دست آزاد یعنی در دستی که راکت قرار ندارد بگیرد و سپس توپ را بدون چرخش تا ارتفاع حداقل 16 سانتی متر نسبت به دست آزادش به هوا پرتاب کند. سپس باید با دستی که راکت در آن قرار دارد طوری به توپ بزند که توپ ابتدا یک بار در زمین خودی و بعد از عبور از تور یک بار در زمین حریف به زمین بخورد.

آموزش پینگ پنگ حرفه ای

 

اموزش سرویس های مختلف در پینگ پنگ


• سرویس کوتاه
اولین سرویسی که باید در آموزش سرویس پینگ پنگ حرفه ای یاد بگیرید سرویس کوتاه می باشد. برای اموزش سرویس های مختلف در پینگ پنگ از نوع سرویس کوتاه توپ باید از یک سوم نزدیک تور میز سرویس زننده به یک سوم پشت تور میز گیرنده زده شود جوری که حداقل سه بار رویم یز گیرنده برخورد نماید.
• سرویس بلند
دومین سرویسی که می خواهیم در اموزش سرویس های مختلف در پینگ پنگ به آن بپردازیم سرویس بلند می باشد. در این نوع سرویس توپ باید از یک سوم انتهای میز زننده سرویس به یک سوم انتهای میز گیرنده زده شود و بهتر است که توپ به خطوط انتهایی برخورد نماید.
• سرویس متوسط
سرویس متوسط یکی دیگر از سرویس های این رشته ورزشی هیجانی می باشد که می خواهیم در اموزش سرویس های مختلف در پینگ پنگ به آن بپردازیم. در این نوع سرویس توپ از یک سوم میانی میز سرویس زننده به یک سوم میانی میز سرویس گیرنده ارسال خواهد شد.
خطاهای ورزش پینگ پنگ
از تکنیک های این رشته ورزشی مانند چرخش دست و سرویس که بگذریم نوبت به خطاهای آن می رسد. اگر همه راه های پیش پایتان برای یادگیری مهارت های این رشته ورزشی را بروید اما اطلاعاتی در خصوص خطاها و قوانین نداشته باشید گویی در مرحله اول درجا زده اید و تمامی کارهایی که کرده اید بر باد می رود.
به عبارتی ساده تر همان قدر که یادگیری مهارت ها و تکنیک های این رشته ورزشی مهم است دانستن خطاهای آن نیز مهم می باشد. به همین دلیل در ادامه مهم ترین خطاهایی که با انجام آن ها امتیازتان کم می شود بیان کرده ایم تا حین بازی به آن ها دقت داشته باشید و امتیازی از شما کم نشود. خطاهایی که باعث کم شدن امتیاز در رشته ورزشی پینگ پنگ می شوند عبارت هستند از :
• در صورتی که بازیکن در سرویس زدن اشتباه کند.
• در صورتی که بازیکن نتواند توپ را پیش از آن که به میز برخورد کند برگرداند.
• در صورتی که بازیکن دست خود را به میز تکیه دهد.
• در صورتی که اگر قبل از آن که توپ یک بار به میز برخورد کند بازیکن آن را بزند.

پينگ پنگ حرفه اي

تفاوت شایع ورزش پینگ پنگ با ورزش تنیس

خیلی از افراد تنیس روی میز و پینگ پنگ را با یکدیگر یکی می دانند در حالی که این دو ورزش درست است که همانند هم هستند اما دارای تفاوت های ریز و کوچکی می باشند که با دانستن آن ها هر فردی می تواند این دو را از یکدیگر جدا بداند. اصلی ترین تفاوت این دو ورزش در ضربه هاست.
برای مثال در تنیس توپ قبل از به زمین‌ خوردن می‌ تواند برگشت زده شود اما در پینگ پنگ توپ باید حتما بعد از یک بار زمین ‌خوردن برگشت زده شود. همچنین زمین پینگ پنگ کوچک ‌تر و راکت و توپ نیز به همین مراتب کوچک‌ تر می‌ باشند در حالی که راکت تنیس می ‌تواند در سایز های مختلف باشد اما سایز راکت پینگ پنگ تغییر پذیر نیست.

برای ثبت نام در کلاس تنیس و رزرو زمین تنیس به سایت آسان اسپرت مراجعه نمایید.

جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم در آموزش پینگ پنگ چه به صورت مبتدی و چه به صورت حرفه ای آموزش هایی در خصوص تکنیک های این رشته ورزشی هیجانی و جذاب را بدهیم. به همین منظور علاقه مندان عزیز با دو مورد از مهم ترین تکنیک های این رشته ورزشی آشنا شدند تا در کلاس های موجود در باشگاه ها اقدام به تقویت خود در زمینه های لازم کنند.
همچنین نگاهی به تفاوت تنیس روی میز و پینگ پنگ همراه با خطاهای آن کردیم تا هر فردی بتواند این دو را از یکدیگر تفکیک کند. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها اوقات خوشی برای خود و کودکانتان رقم بزنید.

برای مطالعه مقاله ورزشی پينگ پنگ چيست در وبلاگ آسان اسپرت کلیک کنید.

 

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *